۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه شیراز در اعتراض به هتک حرمت آیت الله دستغیب و ادامه بازداشت دانشجویان این دانشگاه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به هتک حرمت فقیه عالیقدر آیت الله دستغیب و ادامه بازداشت دانشجویان این دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این انجمن در بیانیه خود ضمن اعتراض به حمله به مسجد قبا و نیز بازداشت دانشجویان دانشگاه شیراز، نسبت به روند موجود در شهر شیراز و فضای امنیتی این شهر که از سوی مسئولین  اتخاذ شده به شدت اعتراض کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

خدای را در پستوی خانه نهان باید کرد...

آنچه که امروز در این فضای خفقان و غبارآلود از سوی گماشتگان و حامیان دولت کودتا بر می آید تنها بازداشت و زندان و تخریب و کشتار است. حکومت مستبد که حماقت از ویژگی های همیشگی اش بوده، امروز وامانده از ایستادگی مردم در مقابل کودتا و مستاصل از آگاهی و رشادت ملت، چاره ای جز دست بردن به سلا ح های سرد و گرم و پناه بردن به زندان ها و بازداشت گاه ها برای خود نمی بیند. دولت کودتا برای فرار از واقعیت به هیچ تفکر مخالف خودش، از مذهبیون و مومنان گرفته تا سکولار ها و سایر نحله های فکری اجازه ی سخن گفتن نمی دهد، به این گمان که می تواند موجودیت کذایی اش را اثبات کند غافل از اینکه مردم می دانند و هشیارند. دریغ از حکومتی که اگر کمی نشانی از عقلانیت داشت، به رای مردم و اعتراض مسالمت آمیزشان احترام می گذاشت و آنگاه چه خون ها که ریخته نمی شد و چه حرمتها که شکسته نمی شد.

این روزها حامیان دولت برآمده از کودتا که ادعای پاسداری شان از دین گوش فلک را کر کرده و مردم معترض در روز عاشورا را متهم به حرمت شکنی می کنند در حالی که خود به کشتار مردم دست زده اند، از زدن هیچ تهمتی به ساحت مراجع عظام تقلید حامی مردم سبز ایران، فروگذار نکرده اند. در شیراز نیز نوچه گان حکومت و چماق بدستان، با حمله به مسجد قبا و ضرب و شتم مردم مومن و انقلابی و توهین به آیت الله دستغیب و تخریب دفتر ایشان و آیت الله صانعی باز هم منطق وحشیانه و دستان خون آلود حاکمانشان را نمایان ساختند. جالب اینجاست که در میان حمله کنندگان مقام های عالی رتبه ی سیاسی و نظامی استان فارس نیز حضور داشته اند. و آیت الله دستغیب چه زیبا و آرام   به مردم نمازگزار فرموده اند: ((اگر مسجد را از ما بگیرند در بیابان نماز می خوانیم...))

از سوی دیگر در دانشگاه شیراز نیز فضای امنیتی سنگینی حاکم است. کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز که در روز 13 آیان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد، پس از دو ماه همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی است. این در شرایطی است که از وضعیت وی و سایر دانشجویان بازداشتی اطلاع دقیقی در دست نیست. هم چنین سعید خسروآبادی، سعید لطفی و سعید آگنجی نیز همچنان در بازدشت نیروهای امنیتی اند و از وضعیتشان اطلاعی در دست نیست. هر روز تعلیق و احکام محرومیت از تحصیل برای دانشجویان منتقد صادر می شود و این در حالی است که کسانی که در روزهای 24 و 25 خرداد و نیز 13 آبان با باتوم و چماق و زنجیر به دانشگاه شیراز حمله کردند و و ساحت مقدس دانشگاه را آلوده، از مصونیت برخوردارند و چه بسا که به پاس این حملات و هتک حرمت دانشگاه پاداش نیز گرفته اند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز ضمن محکوم کردن حمله به مسجد قبا و نیز بازداشت دانشجویان دانشگاه شیراز، نسبت به روند موجود در شهر شیراز و فضای امنیتی این شهر که از سوی مسئولین  اتخاذ شده به شدت اعتراض کرده و اعلام می دارد که ایستادگی مرجع عالیقدر جناب آیت الله دستغیب، مردم نمازگزار و حامیان ایشان و تمام دانشجویان و زندانیان سیاسی دربند ضامن آزادی این سرزمین از دست مستبدان است و بی شک فردایی نزدیک کوس رسوایی این حکومت و دولت کودتا به صدا در خواهد آمد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts