۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

بدعت دادستانی رژیم کودتا: محاکمه متهمان بی نام و نشان به جرم سنگین محاربه

امین مهاجر:در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که متهمی را بدون انعکاس نام وی دمحاکمه کنند مگر اینکه وی در هنگام وقوع جرم مورد اتهام زیر سن قانونی بوده باشد که آن هم به دلیل حرمتی است که برای پیشگیری از تخریب آینده کودکن بزه کار در نظر گرفته شده است قاعده ای که اساسا در نظام قضایی جمهوری اسلامی نه برای حیثیت کودکان و نه هیچکس دیگر وجود ندارد..
با این حال از آنجا که در رژیم کودتایی جمهوری اسلامی همه چیز برای توجیه استمرار حکومت ولایی امکان پذیر است این بار 5 نفر را با اتهامات سنگین مبنی بر محاربه و بدون آنکه نامی از آنان بر زبان ها جاری شود محاکمه می کنند و انتظار دارند مردم باور کنند که راست می گویند از همین رو مردم واقعا نمی دانند اینها که محاکمه می شوند آیا واقعا وابسته به مجاهدین هستند؟ آیا در ماجرای عاشورا دستگیر شده اند؟ آیا زندانیان قبلی و مشتی قربانی هستند که به این اتهام قرار است به پای چوبه دار بروند؟ و هزاران آیا و امای دیگر که با انتشار نام آنها ممکن است سناریو قوه قضاییه رژیم کودتا آنگونه که می خواهد پیش نرود..
دادستانی که در محاکمات فرمایشی و نمایشی دفعات پیش ابایی از انتشار نام سیاستمداران و روزنامه نگار معروف کشور و به خیال خود تخریب حیثیت آنان  نداشت، تعدادی را نیز با اسامی مخفف مثل الف.جیم و امثالهم محاکمه کرد و این بار حتی چنین افتخاری را نصیب متهمان نکرده که آنها را به نامی بنامد و این پنهانکاری جز آنکه به دلیل پوشاندن دروغ هایشان باشد چه علت دیگری می تواند داشته باشد؟ هدف آنها از چنین محاکمات فرمایشی و نمایشی برچسب زدن به جنبش سبز و وابسته ساختن آن به جریانات خارجی و یا گروههای مسلح است نه چیز دیگر، و چه کس دیگری جز مشتی ذوب شده در ولایت دروغ های شما را باور خواهد کرد؟ .

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts