۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

بیانیه ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی در محكومیت بازداشت گسترده میهن دوستان

خبرنامه امیرکبیر:ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی با انتشار بیانیه بازداشت های گسترده اخیر در ایران را محکوم کرد.
 
به گزارش خبرنامه امیرکبیر این ائتلاف در بیانیه خود خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان شده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

خدایا، با که می‌توان گفت که در این مملکت، هر که محروم‌تر، به ایران و فرهنگ ایران دلبسته‌تر و آن‌که از نعمت‌های ایران برخوردارتر، از این هر دو گریزنده‌تر_ سید فخرالدین شادمان، «سیاستنامه‌ی ایران»

در پی رخدادهای اخیر کشور، شاهد آن هستیم که موج دستگیریهای گسترده معترضین و فعالان سیاسی در چند ماه گذشته همچنان تداوم داشته و پس از حوادث عاشورای امسال نیزابعاد وسیع تری به خود گرفته است. در هفته ای که گذشت، چندین نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی کشور، بدون دلیل مشخصی از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده اند که در میان بازداشت شدگان، طیفهای وسیع فکری و چهره های متعددی حضور دارند. در این موج بازداشتها، نیروهای ملی نیز بی نصیب نماندهُ، و چندتن از فعالان ملی نیز بازداشت شده اند. در این بین دو تن از اعضای هیئت موسس ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی، شاهین زینعلی (سخنگوی ائتلاف) و مهرداد رحیمی هم در شمار بازداشت شدگان هستند. دوستان ما، بنابر ماهیت ائتلافی ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی که تلاش در ایجاد تفاهم و اتحاد میان گرایشهای مختلف نیروهای ملی دارد، هریک با احزاب و انجمنهای دیگری نیز همکاری داشته اند. شاهین زینعلی از اعضای حزب پان ایرانیست، و مهرداد رحیمی از هموندان کانون گزارشگران حقوق بشر نیز می باشند.

علاوه بر دوستان ما، آقایان دکتر حسین موسویان، عیسی خان حاتمی و مهندس حمیدرضا خادم هم از جبهه ملی ایران، مهندس حشمت الله طبرزدی از جبهه دموکراتیک ایران و بیژن جانفشان از حزب پان ایرانیست، دیگر فعالان بازداشت شده از نیروهای ملی در روزهای اخیر بوده اند که آقای بیژن جانفشان، پس از ۴ روز بازداشت از زندان آزاد شد.

همچنین لازم به یادآوریست که پیمان عارف، دیگر هموند جبهه ملی ایران، از خردادماه سال جاری تاکنون در زندان به سر می برد. بدبختانه به نظر می رسد که حاکمان کشور همچنان راه برون رفت از بحران اخیر را در نادیده گرفتن و توهین و افترا به مخالفان می بینند و مبتنی بر این رویکرد همچنان به بازداشتهای گسترده و بی مبنای مخالفان و معترضان ادامه می دهند.

شاهین زینعلی و مهرداد رحیمی، از دانشجویان کوشنده در راه پاسداری از یکپارچگی ملی و میهنی ایران، و حقوق بنیادی و سلب ناشدنی ملت ایران بوده اند. جوانانی چون این دو دوست ما در هر جای دیگری از گیتی که بودند، بی تردید مورد تقدیر و تشویق حاکمانی که علی القاعده می بایست از علاقه مندان به منافع ملت و کشورشان می بودند، واقع می شدند. اما افسوس که در این روزان صد ره تیره تر از شب اهل غیرت روزیش درد است!

اکنون که چندین روز از بازداشت دوستانمان، شاهین زینعلی و مهرداد رحیمی می گذرد، ما و خانواده و دوستان این عزیزان، تاکنون از دلیل بازداشت و محل نگهداری و حال عمومی این دو عزیز اطلاعی نداریم و به این وسیله مراتب نگرانی خود را از وضعیت دوستانمان اعلام می داریم.
ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی، ضمن محکومیت دستگیری هموندان ائتلاف، در وهله نخست خواهان بهره مندی همه دستگیرشدگان روزهای اخیر از حقوق قانونی اشان بوده و در وهله بعد خواهان آزادی همه دستگیرشدگان وقایع اخیر، ازجمله هموندان ائتلاف می باشیم.

ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts