۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

نزدیک به ۳۰۰ نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا به بند سپاه منتقل شده اند...بند سپاه در زندان گوهر دشت کرج

اخبار روز: فعالین دموکراسی و حقوق بشر گزارش داده اند حدود ٣۰۰ نفر از دستگیرشدگان روز عاشورا به سلولهای انفرادی بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل شده اند.
بنابر این گزارش حوالی نیمه شب پنجشنبه ۱۰ دی ماه نزدیک به ٣۰۰ نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا به سلولهای انفرادی بند ٨ معروف به بند سپاه منتقل شدند. دستگیر شدگان در حالی که دست های آنها از پشت بسته شده بود و بر سر آنها کیسه مشکی کشیده بودند به این بند برده شدند. دستگیر شدگان در بازداشتگاه ها مورد شکنجه قرار گرفته اند، برخی از آن ها به سختی قادر به راه رفتن بودند و از درد شدید ناله می کردند.
تمامی زندانیان سیاسی، دانشجوئی و سایر فعالین در بدو دستگیری به این بند منتقل می شوند و گاها تا چند ماه در سلولهای انفرادی آن نگهدار می شوند.
بند ٨ زندان گوهردشت معروف به بند سپاه می باشد. این بند در دست بازجویان وزارت اطلاعات است و زندانیان در سلولهای انفرادی نگه داری می شوند و شرایطی بسیار بدتر از بند ۲۰۹ را دارا است. از جمله بازجویانی که در این بند زندانیان سیاسی را مورد شجنکه قرار می دهند محبی و رضا عارفیان می باشند. ملاقات ها در این بند منوط به موافقت آنها می باشد. بازجویان فوق الذکر خانواده زندانیان سیاسی را تحت فشار و مورد تهدیدهای مختف قرار می دهند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts