۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

حركت اعتراضى دانشجويان دانشگاه آزاد تهران- جنوب با شعار «دانشجوى زندانى آزاد بايد گردد

روز پنجشنبه 24ديماه، گروهى از دانشجويان دانشگاه آزادتهران- جنوب در مقابل دفتر مديريت دانشگاه تجمع كردند و با شعارهاى «مرگ بر ديكتاتور» و «دانشجوى زندانى آزاد بايد گردد» خواستار آزادى ياران دربند خود شدند.
طى روزهاى اخير بهدنبال اعلام تحصن و تحريم امتحانات در دانشگاههاى مختلف كشور، دانشجويان دانشكده فنى دانشگاه تهران اعلام كردند در اعتراض به بازداشت دانشجويان توسط رژيم آخوندها دست به تحصن خواهند زد. دانشجويان اعلام كردهاند تنها در صورتى در امتحانات حاضر خواهند شد كه همكلاسيهاى زندانى آنها آزاد شده و در امتحانات شركت نمايند.

دانشجويان دانشگاه خواجه نصير طوسى نيز در اعتراض به سركوب وحشيانه قيامكنندگان در روز عاشورا و همچنين بازداشت گسترده دانشجويان دست به اعتراض زده و امتحانات پايان ترم را تحريم كردند. دست كم هفتتن از دانشجويان اين دانشگاه در روز عاشورا دستگير شدند. دانشجويان خواهان آزادى بىقيد و شرط دوستان زندانى خود شدند.
در همدان نيز استادان و دانشجويان رشته مهندسی دانشگاه آزاد، در روز 22ديماه، امتحانات خود را لغو كردند. اين اقدام به برپايى يك حركت اعتراضى و سردادن شعارهاى ضدحكومتى منجر شد.

در همين حال، 56تن از استادان دانشگاه علم و صنعت نيز با انتشار يك نامه سرگشاده سركوب وحشيانه دانشجويان و اعمال فشار گسترده عليه آنان از جمله صدور احکام انضباطى سنگين، احضارهاى شمار زيادى از دانشجويان به ارگانهاى اطلاعات آخوندها موسوم به کميته انضباطى را محكوم كردند. اين اقدام به دنبال يورش وحشيانه پاسداران و بسيجيان مزدور به دانشگاه علم و صنعت و ضرب و جرح شمار زيادى از دانشجويان صورت گرفت.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts