۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

رحیم صفوی :در حوادث 18 تیر نیروی انتظامی توان مقابله نداشت و بچه ها خسته شده بودند تا اینکه دستور آمد سپاه وارد شود

نشریه پنجره :در تازه ترين شماره خود در گفت و گويي با سردار رحيم صفوي به دوران ده ساله فرماندهي ايشان بر سپاه و حوادث ريز و درشت پيش آمده در اين دوران پرداخته است. پرونده ويژه پنجره نيز به يكي از مهمترين بحث هاي اين روزهاي جامعه اختصاص يافته است.

پرسش:در سال 1378 حادثه كوي دانشگاه اتفاق افتاد و اين تصور پيش مي‎آيد كه اين حوادث از چه ناحيه‎اي صورت گرفت و چه كساني در آن زمان دخالت داشتند؟ آن حوادث چه شباهت‎هايي با حوادث پس از انتخابات دارد در اين خصوص نيز مقداري توضيح دهيد؟
پاسخ:تقريبا پنج يا شش روز بود كه از فتنه 18 تير مي‎گذشت و ما در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي كه دكتر حسن روحاني دبيري آن را برعهده داشت اظهار داشتيم كه نيروي انتظامي ديگر خسته شده و نمي‎تواند ادامه دهد‏، چون پنج، شش روز است كه آن‎ها تهران را به آتش كشيده‎اند و بايد ديگر سپاه پاسداران و بسيج وارد عرصه شوند كه وزير كشور وقت مخالفت ميكرد. اين در صورتي بود كه امنيت تهران برعهده سپاه پاسداران است و حتي گفت‎وگوي تندي هم بين اينجانب و وزير كشور صورت گرفت كه در نهايت با مصوبه حضرت آقا سپاه و بسيج وارد عرصه شد و بدون تيراندازي و تلفات انساني ظرف چند ساعت ماجرا را تمام كرد.
متن کامل این مصاحبه را می توانید در اینجا بخوانید

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts