۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

28 روز فرصت باقی است...از همه روشها برای اطلاع رسانی بهره ببریم ...22 بهمن روز بزرگی خواهد بود

22 بهمن در پیش است.روزی که معترضین آن را بسیار حیاتی قلمداد می کنند و تلاش دارند با شکوه و عظمتی وصف ناپذیر در این روز حاضر شوند و بسیاری نیز آن روز را روزحماسه نامیده اند.اما سوال اینجاست چنین حماسه ای چگونه خلق خواهد شد؟

روشهای اطلاع رسانی که در طول این 7 ماه اعتراض سبزها آموخته اند روشهایی نوینی بوده که شاید پیشتر از این کسی از آنها بهره نبرده باشد.روشهایی که بدون کمک از وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها دولتی همواره با موفقیت روبه رو بوده است.دراغلب حضورهای پرشمار پیشین نه روزنامه ای و نه رادیو تلویزیونی تبلیغاتی برای حضور مردم انجام داده بودند اما این حضور همواره چشمگیر بوده است.
حال باید دید اینبار یعنی در روزی همچون 22 بهمن به چه راههایی باید متوسل شویم تا تبلیغات را به حد اعلا رسانیم.به برخی از این روشها اشاراتی خواهم کرد:
1)پس از اجماع در محیط مجازی که اکنون شکل گرفته طراحی پوسترهایی که می تواند محیط مجازی را مملو از شعارهای حضور جدی نماید.
2)ارسال میل ها انبوه نه به فعالان و وب لاگنویسان سیاسی و اجتماعی بلکه به افرادی که هیچ گونه زمینه این فعالیتها را ندارند.چرا که فعالان سیاسی و اجتماعی آگاه هستند و نیاز به دعوت و مطالع کردن آنان نیست اما برخی از کسانی که در امور سیاسی فعال نیستند شاید مطلع از این حضور نباشند.
3)تهیه کارت تلفن و تماس با شماره های اتفاقی:ما می توانیم با تهیه یک کارت تلفن از تلفنهای عمومی اقدام به تماس با شمار های نامشخص نماییم و و تنها خبر دهیم که روز 22 بهمن سبزها حضوری مسالمت آمیز خواهند داشت.
4)گفتگوی و اطلاع رسانی در تاکسی و مترو و وسایل حمل و نقل عمومی خود نیز می تواند خیل عظیمی از افراد نا مطلع را آگاه سازد
5)دیوار نویسی و اسکناس نویسی از روشهای بسیار تاثیر گذار و کم هزینه است که می توان به حضور سبز در این روز تاکید نمود.
در مجموع این روشها و بسیاری از روشهای دیگر که شاید به ذهن من نرسیده و به ذهن خلاق دیگر سبز اندیشان هموطن رسد می تواند خیل عظیمی از افراد را به خیابان بکشاند.پس فرصت را از دست ندهیم و بکوشیم که 28 روز دیگر فرصت باقی است.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

جدایی مذهب از حکومت، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد !

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts