۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

هشدار دفتر تحکیم وحدت : تحمل این خونریزی ها را نداریم

شبکه جنبش راه سبز (جرس): دفتر تحکيم وحدت با صدور اطلاعيه‌اي حوادث خونين عاشورا را محکوم کرد و تاکید کرد: که جامعه دانشگاهی تاب و تحمل این جنایت ها و خونریزی ها را ندارد.

به گزارش جرس، متن بیانیه دفتر تحیکم وحدت به مناسبت "تراژدی تلخ حوادث تاسوعا و عاشورای حسینی" بدین شرح است:

الذین یکفرون بایات الله و یقتلون النبیین بغیر الحق و یقتلون الذین یامرون بالقسط من الناس فبشرهم بعذاب الیم.

داغ جنایت ها و کشتار مردم سبزپوش در ماه های اخیر هنوز کهنه نشده، اما جانیان و آمران آن جنایت ها خشمگین و ناتوان از یافتن علت واقعی اعتراضات مردم، عنان بریده اند و بار دیگر متعرض جان و مال مردم شده اند. خیابان های تهران بار دیگر به خون جوانان رنگین شد. بغض نفرت و خشم از ستمکاران در روز عاشورا گلوی آزادی خواهان را فشرد و روز حق خواهی ملت ایران در عاشورای حسینی روزی تاریخی و سرنوشت ساز را رقم زد. دیروز در تهران عاشورا برپا بود. در یک سوی آن مسلمانانی پاک ایمان بودند و در دگر سو پلید چهرگانی شناخته شده. بت پرستانی که ردای اسلام را بر تن داشتند و به قصد قدرت، قرآن به سر نیزه ها می کردند و بازیچه ای بودند برای اشرافیت و جاهلیت جدید.

درد اور است که عده ای در موضع قدرت، داعیه ی اقدام عاشورایی دارند و با سر دادن شعار های حسینی بر علیه اکثریتی مظلوم عقده گشایی می کنند، حیات آدمیان می ستانند تا بر کاخ قدرت مطلقشان گردی از انتقاد یا مشروطیت ننشیند، در حالی که پیام کربلا بینش عاشورایی است و نه ترویج خشونت گرایی و قتل مردم در تظاهرات مدنی.

اری می شود با عشق حسین بهتر زیست اما حسینی که ازادی خواه و عدالت طلب بود و وقتی بدویت و جهل همه راه ها را بر او بست دست به شمشیر برد.

از روز تلخ وفات حضرت ایت الهه منتظری (ره) تا به امروز حوادث ناگواری در کشور روی داده است و رفتار حاکمان موج خشونت را بر علیه رهبران و هوادران جنبش سبز ایران گسترده و فشارها را روز به روز تشدید کرده است.

طی هفته گذشته، حمله به بیوت مراجع عالیقدر شیعه چون حضرات ایات صانعی و طاهری، بازداشت اعضای بیت مکرمه فقیه عالی قدر مرحوم آیت الله منتظری و حمله چماق به دستان به رهبر شجاع جنبش سبز اقای کروبی دلواپسی ها را افزایش داده بود. این در حالیست که نگرانی در مورد حفظ جان مراجع در حکومتی که داعیه حفظ دین و حوزه های علمیه را دارد مایه رسوایی و ننگ است. در کنار اینها، حادثه روی داده در تاسوعای حسینی برای سید محمد خاتمی در حسینیه جماران و حمله و هتاکی به ملت عزادار ایران موج بی اعتمادی را در جامعه بیش از بیش گسترده کرد.

ضرب و جرح مردم عزادار و نیز بازداشت گسترده و فله ای صورت گرفته در طی 24 ساعت گذشته، از جمله بازداشت مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، عمادالدین باقی فعال حقوق بشر و دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران، جز نشانی از بی ثباتی و بی مسئولتی آقایان علامت دیگری را در خود ندارد.

دفتر تحکیم وحدت شهادت چهار تن از هموطنانمان در روز عاشورا را به خانواده های این شهیدان گرانقدر و نیز ملت سبزمان تسلیت عرض می نماید و سنت الهی را به یاد بازماندگان می آورد که «شهدا زنده اند». سناریوسازی های حکومت نیز که از شامگاه دیشب آغاز شده و جنایت های صورت گرفته را به زمین و زمان نسبت می دهد کوس رسوایی است که مدت هاست نوای شومش به گوش هوشیاران رسیده است و از قبال آن سودی برای افسانه سرایان وجود ندارد. حاکمیت کاری نکند که خاطرات عاشورای 42 و 57 در سومین دهه پس از انقلاب شکل واقعیت به خود بگیرد.

و هشدار می دهیم که جامعه دانشگاهی ایران تاب تحمل جنایت و خونریزی را ندارد. از سویی جا دارد سایر مراجع مکرم موضع شفاف خود را بر چنین حوادثی اعلام دارند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

از ملت سبز ایران می خواهیم که اعتراضات خود را چارچوب های مدنی و مسالمت آمیز دنبال کند، تا پیاده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است بیش از این دست تجاوز به جان و حیثیت مردم بلند نکند. راه ما راه آزادی و پیشرفت ایران است، حریم مان جان انسانها و شرافت پاک نهاد انسانی است و پیمانمان برای پیشبرد جنبش سبز مردم ایران تا لحظه پیروزی پا برجاست.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور

دفتر تحکیم وحدت

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts