۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

تذکر به 5 روزنامه در باره تیتر نکردن راهپیمایی دیروز!

روزنامه‌های ابرار، اندیشه نو، جهان اقتصاد، اعتماد ومردم‌سالاری تذكر گرفتند.
آینده نیوز:در پی ادعای سانسور راهپیمایی مردم سراسر كشور در حمایت از نظام اسلامی و محكومیت توهین به ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بعضی از مطبوعات كشور، اطلاعیه ای از سوی روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.
به گزارش ایلنا در اطلاعیه صادر شده از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:
"روشن ساختن افكار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم ازجمله رسالت های مطبوعات است كه مستند به بند الف ماده 2 قانون مطبوعات و تبصره این ماده، مطبوعات موظف به تحقق آن و تحكیم ارزش ها و وحدت ملی می باشند.
بدیهی است كه استنكاف مطبوعات از انجام این رسالت مهم، موجب از دست رفتن فلسفه وجودی آنها می شود.
راهپیمائی میلیون ها نفر از مردم مسلمان ایران در تهران و شهرستان ها پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از نظام اسلامی و محكومیت عملكرد فتنه گران و توهین كنندگان به ساحت رهبری انقلاب اسلامی، در تمام رسانه های ضد ایرانی غرب مطلقا سانسور شد تا افكار عمومی جهان از پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران بی اطلاع بمانند.
همچنین سانسور كامل این حركت عمومی ملت ایران در روزنامه های داخلی «ابرار»، «اندیشه نو»، «جهان اقتصاد» و نیز تحریف تصویری حركت مردم در روزنامه های«اعتماد» و «مردم سالاری» در روز شنبه مورخ 28 آذر 88 موجب شد تا به این روزنامه ها از سوی اداره كل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تذكر داده شود."
این در حالی است كه خبر راهپیمایی در اكثر این روزنامه ها هست و احتمالا عدم اختصاص تیتر صفحه نخست موجب تذكر ارشاد شده است.
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts