۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

احمدی‌نژاد، محبوب ملت را محبوب‌تر کرد

پارلمان نیوز:میر حسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات و نخست وزیر محبوب امام خمینی از ریاست فرهنگستان هنر برکنار شد.

محمود احمدی نژاد که در ماه‌های اخیر از بحران محبوبیت و مقبولیت در میان بخش قابل توجهی از جامعه رنج برد، امشب خود را از شیراز به تهران رساند تا برای ساعتی بعد از ماه‌ها، احساس پیروزی بر نخست وزیر محبوب امام و ملت ایران مهندس میرحسین موسوی را تجربه کند.

محمد محمدیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امشب سه شنبه، اول دی، میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر بركنار و علی معلم دامغانی (شاعر) را جایگزین وی كردند.

همچنین در این جلسه جهانگیر الماسی (بازیگر)، مصطفی رحماندوست (شاعر) و مهدی کلهر (مشاور احمدی نژاد) به عنوان اعضای جدید فرهنگستان انتخاب شدند.

دو هفته پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی مستقیما علی معلم دامغانی، شاعر را به عضویت پیوسته فرهنگستان هنر درآورد.

فرهنگستان هنر به ریاست میرحسین موسوی که ملجاء ،پناهنگاه و رشد دهنده هنرمندانی بود که هنر آنان در چهار سال گذشته بهایی نداشت، از هفته‌ها قبل خود را آماده وداع با موسوی کرده بود و زودتر از فرهنگستان، میرحسین موسوی بود که بعد از اعلام نتیجه انتخابات خود را برای وداع با بنایی که او طراحش بود آماده کرد، دفتر کار دیگری برای خود تدارک دید و چندی پیش نیز وداعی نیمه رسمی با اعضای فرهنگستان انجام داد.

امشب به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد، میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برکنار و به جای این شخصیت انقلابی و محبوب، علی معلم دامغانی جایگزین شد تا در کنار مهدی کلهر، مصطفی رحماندوست و جهانگیر الماسی که امشب آنان نیز به عضویت در این شورا منصوب شدند، پیش‌برنده سیاست فرهنگی عده‌ای باشند که نتیجه سیاست‌های آن از هم‌اکنون همانند روز روشن است.

این تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی که با تلاش شبانه‌روزی احمدی‌نژاد و یارانش به ثمر رسید، به نظر می‌رسد نتیجه‌ای جز محبوب‌تر شدن میرحسین موسوی نخواهد داشت، چرا که او توسط فردی برکنار شد که هنوز حرف و حدیت‌های فراوانی در مورد معرفی او به عنوان پیروز انتخابات وجود دارد.

این در حالی است که طبق اساسنامه فرهنگستان هنر، 20 عضو از 30 عضو پیوسته فرهنگستان باید به پیشنهاد این فرهنگستان باید به پیشنهاد شورای هنر و یا تائيد شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شوند و 10 عضو دیگر توسط همان 20 نفر انتخاب می شوند.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی در سال 1378 تشکیل شد و ریاست آن از ابتدای تاسیس برعهده میر حسین موسوی بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts