۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

مردم دلیر اصفهان محاصره منزل آیت الله طاهری را شکستند ...آیت الله طاهری را تنها نخواهیم گذاشت

رویداد :از حضور آیت الله طاهری در مراسم امروز مجلس ترحیم آیت الله منتظری جلوگیری شده و با وجود اصرار آیت اله طاهری به حضور در مراسم و همراهی مردم، نیروهای امنیتی از عبور ماشین ایشان از اتوبان خیام اصفهان به سمت مسجد سید جلوگیری کردند و بیت ایشان را به محاصره خود در آوردند.

در حالی که قرار بود طبق اعلام قبلی مراسم روز سوم حضرت آیت الله منتظری به دعوت آیت الله طاهری در مسجد سید اصفهان برگزار شود، این مراسم با حمله گسترده نیروهای امنیتی و دستگیری گسترده مقلدین ایشان برگزار نشد.

بر اساس گزارش نوروز، مردم اصفهان صبح امروز در ساعت اعلام شده در مسجد سید اصفهان حضور یافتند که با درها بسته مسجد مواجه شدند اندکی پس از آن نیروهای یگان ویژه که تعداد آن بیش از 2000 نفر گزارش شده است، روبروی مسجد سید حاضر شدند و مردم را از مسجد دور کردند.

ضرب و شتم مردم و بازداشت بیش از 50 نفر
مردمی که برای عزاداری مرجع تقلید خود به مسجد سید آمده بودند با شعارهای الله اکبر، هیهات من الذله، منتظری زنده است مرجع پاینده است به این حرکت اعتراض کردند که با حمله گسترده و همه جانبه نیروهای امنیتی و شلیک گازهای اشک آور مواجه شدند.

نیروهای لباس شخصی پس از ضرب و شتم شدید حاضران به سمت حجت الاسلام ادیب عضو جبهه مشارکت که سخنران این مراسم بود حمله‌ ور شدند. دکتر حجه الاسلام ادیب، عضو جبهه مشارکت و رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در شهر قم بود.

بنا بر اخبار رسیده از اصفهان جمعی از مردم اصفهان با ایجاد حلقه‌ به دور این روحانی فریاد می‌زدند که اجازه هتک حرمت به روحانیت را نخواهیم داد که این حلقه با حمله گسترده و شدید لباس شخصی‌ها شکسته شد و با پرتاب گاز فلفل به صورت این روحانی، او به صورتی اهانت آمیز دستگیر شد. همچنین  نیروهای امنیتی بیش از 50 نفر از عزاداران را نیز بازداشت کرده اند.

از اصفهان همچنین گزارش می شود که از حضور آیت الله طاهری در مراسم جلوگیری شده و با وجود اصرار آیت اله طاهری به حضور در مراسم و همراهی مردم، نیروهای امنیتی از عبور ماشین ایشان از اتوبان خیام اصفهان به سمت مسجد سید جلوگیری کردند و بیت ایشان را به محاصره خود در آوردند.

خروش مدافعان مرجعیت  شکستن محاصره بیت آیت الله طاهری
خبرهای تکمیلی دریافتی حاکی از آن است که عده‌ای از حاضران در جلوی بیت آیت‌الله طاهری موفق شدند وارد بیت یار امام شوند. به گزارش پارلمان نیوز، آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی در جمع این افراد با چشمانی اشک‌آلود گفت:« من از مردم دعوت کردم بیایند و از اینکه با مراسم ترحیم یک مرجع تقلید اینگونه برخورد کرده‌اند، بسیار متاسفم.»

یار صدیق امام راحل افزود:"از 6 مسیر مختلف برای حضور در مسجد سید اقدام کردم که همه مسیرها را یکی یکی بستند." وی خاطر نشان کرد:"با اینکه می‌دانستم در مسجد سید آنگونه درگیری است برای حضور و همراهی مردم درنگ نکردم ولی همه راه‌ها را بستند."

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts