۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

امامي كاشاني: بايد به همه راهپيمايان 22 بهمن احترام گذاشت

ایلنا:امام جمعه موقت بر ضرورت احترام به همه راهپيمايان 22 بهمن تاكيد كرد.
 آيت‌الله امامي‌كاشاني در خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران به بيان شرايط و وضعيت ايران در قبل از انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: 22 بهمن نعمتي براي ملت ايران بود و خداوند در قرآن كريم فرموده كه بايد نعمت‌ها را شرح داد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: بايد شرح داد كه اين نعمت چه بوده، چه شده و چه خواهد شد. بايد براي جوانان 20 ساله كه ديروز را نديده‌اند از وضعيت آن زمان گفت تا آنان نيز مطلع شوند. اگر امروز را گفتيم بايد با گذشته مقايسه كنيم و اگر فردا را بخواهيم بگوييم، بايد نقايص را رفع و از گذشته درس گرفته باشيم.
وي گفت: در زمان قبل از انقلاب با بسياري از مشكلات از جمله بي‌اعتنايي نسبت به علم و استاد، بي‌ارزش تلقي شدن و اينكه هيچ حسابي بر روي ما نمي‌شد، مواجه بوديم اما در حال حاضر به سوي تسخير فضا و فرستادن ماهواره و كاوشگر به فضا هستيم.
امام جمعه اين هفته تهران به ديدار اخير اساتيد و دانشگاهيان با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: در اين ديدار رهبر معظم انقلاب فرمودند كه به اين وضعيت راضي نيستند و دانشگاه بايد بكوشد تا به سطح اول جهان از جهت علمي برسد.
وي خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) اعتماد به نفس و استقلال را همواره مطرح كرده و رهبري نيز بر آن بسيار تاكيد مي‌كنند. مردم ايران در 22 بهمن خود را شناخت و دانست بايد چه كند.
خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران خاطرنشان كرد: از آنهايي كه مي‌خواهند سروصدا به پا كنند تقاضا مي‌كنم كه گوش كنند. با مردم بوده و مهربان باشيد البته دشمنان حساب ديگري دارند.
امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: نبايد به گونه‌اي باشد كه از باطن‌تان دور شويد چراكه در انتها با اختلافاتي كه برايتان به وجود مي‌آيد چيز ديگري باقي نمي‌ماند.
آيت‌الله امامي‌كاشاني با اشاره به خطبه 192 نهج‌البلاغه گفت: حضرت در اين خطبه مي‌فرمايد از ملت‌هايي كه همه‌چيز داشته اما در اواخر آنها را از دست داده‌اند عبرت بگيريد چراكه بيشتر نعمت‌ها از آنها گرفته شد قبلا آنها وحدت كلمه داشتند اما الان اختلاف كلمه دارند.
وي با اشاره به در پيش بودن 22 بهمن گفت: 22 بهمن نعمتي است كه خدا به آحاد ملت نعمت استقلال، آزادي و اينكه سرنوشتشان را خودشان تعيين كنند، داده است و بايستي اين نعمت را حفظ كرد.
آيت الله امامي كاشاني تصريح كرد: اگر بخواهيم خدايي ناكرده شعارهايي سر دهيم و يا كارهايي كنيم كه زيبايي و زينت آن را آلوده كند به خدا تك‌تك ما در پيش خداوند، شهدا و امام شهدا مسوول هستيم.
وي خطاب به دختران، پسران گفت: ممكن است برخي بتوانند شعارهايي سر دهند اما از شما دختران و پسران تقاضا مي‌كنم كساني كه بخواهند خدايي ناكرده در صف شما وارد شده و شعار دهند خود را آلوده به آنها نكنيد و اجازه ندهيد كه آنها به جمع شما وارد شوند. اين وضع اگر اشكالاتي هم داشته باشد اما بايد به ولي عصر برسد.
آيت‌الله امامي‌كاشاني با بيان اينكه نمي‌خواهم مشكلات موجود را ناديده بگيرم اظهار داشت: اين خط به سمت خط امام زمان مي‌رود اما اگر با سر دادن شعارها و كارهايي مسير خود را از دست بدهد اين خط، خط انحرافي خواهد بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به هتك حرمت عاشورا و حضور مردم در نهم دي گفت: در آن مراسم شعارهايي سر داده شد تقاضا مي‌كنم كه آن شعارها را ندهيد و بگذاريد اين كشور با وحدت باشد در اين مراسم‌ها بسياري از افراد و شخصيت‌ها حضور دارند بايد سايرين را نيز احترام كرد اين نداي اسلام توصيه اميرالمومنين، امام خميني و مقام معظم رهبري است.
وي ادامه داد : اميدوارم ان‌شاءالله اين نظام با حمايت تك‌تك شما از پير و جوان و با درايت و عاقبت‌انديشي و بصيرت شما و با رهبري عالمانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب به سلامت به صاحب كشور يعني حضرت ولي عصر(عج) تقديم شود.
آيت‌الله امامي كاشاني در پايان تاكيد كرد: ان‌شاءالله در 22 بهمن دست خدا بالا سر تمام ملت ما باشد و در برابر چيزهايي كه دشمنان ما از الان مي‌گويند دست ردي باشد برتمام كساني كه عليه اين كشور ياوه‌گويي مي‌كنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts