۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

سقوط دیکتاتور سوریه ضربه ای مهلک بر سیاست خارجی دولت کودتاست.

دولت کودتایی در تلاشی نمایان می کوشد که با تمام توان دیکتاتوری اسد را بر اریکه قدرت نگه دارد.حمایت های خاص و همسویی سوریه با دولت کودتا در مسائل مختلف بیانگر نزدیکی عمیقی است که میان این دو دولت نامشروع پدید آمده است.سقوط دیکتاتوری سوریه و روی کار آمدن حکومتی مبتنی بر آرای مردمی بلایی است که تصور وقوعش نیز جمهوری اسلامی را آزار می دهد .از این رو با اعزام نیروهای سرکوبگر سپاه از یک طرف و شبه نظامیان حزب الله لبنان از سویی دیگر در تلاش است تا با سرکوب معترضین حافظ دیکتاتوری فرزند حافظ اسد باشد.شاید در همین راستا بتوان به بایکوت خبری  رسانه های حامی دولت و سیمای  کودتا اشاره داشت.بایکوتی که بصورت بی سابقه ای کوچکترین خبری که بیانگر وضعیت وخیم مردم سوریه باشد را در بر می گیرد.
رسانه های دولتی بشار اسد در اقدامی مشابه وآشنا برا ی ملت ایران اعلام کردند که کشتار شش تن از مردم سوریه در جریان این اعتراضات کار یک گروه تبه کار بوده که ظاهرا شناسایی شده اند.براستی که چه تشابه عجیبی میان رفتار دیکتاتورها وجود دارد ...بشار اسد می گوید یک گروه تبه کار ... قذافی می گوید مردم لیبی عاشق من هستند ... خامنه ای می گوید دستان امریکا و منافقین در جریان این اعتراضات به وضوح نمایان است... کشته شدن ندا سناریویی بود که با فیلمبرداری خاصی رقم خورد... و هزاران هزار دروغ و یاوه دیگر که تنها نشان ترس و وحشتی عمیق است.
بر اساس گزارش های منابع خبری تا کنون شش کشته در جریان درگیری های شهر درعا بر جای مانده است.از سویی نیز مقر حزب بعث و ساختمان دادگستری به آتش کشیده شده است.و کشیده شدن این اعتراضات به نواحی کرد نشین سوریه می تواند منجر به پخش شدن و گسترش برق آسای این اعتراضات و سقوط دیکتاتور سوریه گردد.امری که در تهران وحشت فزاینده ای پدید خواهد آورد.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

الان که سوریه شلوغه اگه ایران هم شلوغ بشه، هر دو تنیجه می گیریم چون نیروهای سرکوب تقسیم می شن و فرصت برای همفکری و مشاوره بین سرکوبگرا هم باقی نمی مونه....

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts