۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

اتحاد سکولارها واقعیتی در پس پرده



خود را در قالب ایسم ها نگه نداریم و با هر مفهومی که از این نوع تفکر شناسیم به استقبالش بریم.هدف اتحادی است از جنس غیر دینی .اتحادی که دین را خصوصی می داند و هیچ ضدیتی با آن ندارد.
نیروهای سکولار سیاسی، نیروهایی خواهند بود که در گفتمان نوین جامعه ایرانی برای خود جایگاهی در نظر گرفته اند .جایگاه این نیروها اگر چه به باور بسیاری در میان عوام و سطوح مختلف اجتماع چندان پر رنگ نمی باشد اما در میان خواص و بخش اگاه جامعه از جایگاهی خاص برخوردار است.حال این جایگاه نیازمند معرفی بیشتر ادبیات و گفتمان خود در سطوح وسیعتری می باشد.سطوحی که می بایست از محیط مجازی فراتر رفته و در سطح اجتماع ظهور یابد.

حال این جایگاه نیازمند معرفی بیشتر ادبیات و گفتمان خود در سطوح وسیعتری می باشد.سطوحی که می بایست از محیط مجازی فراتر رفته و در سطح اجتماع ظهور یابد.
بی شک فرصت انتخابات (چه در صورت تحریم و چه در صورت شرکت)فرصتی خواهد بود تا گفتمان سکولارها عیان تر مطرح گردد و بعنوان وزنه ای نوین در ادبیات سیاسی ایران معرفی گردد.
آقای علیرضا علوی تبار در گفتگوی اخیر خود با نشریه مهرنامه گفته است:
"ایده خصوصی سازی کامل دین با توجه به واقعیت های جامعه ایران پذیرفتنی نیست.به هر حال اکثریت جامعه ایران مذهبی هستند و می خواهند این دین در تعیین خط مشی های عمومی کشور نقش جدی داشته باشد و با این زبان حرف می زند.بنابراین طیف سکولار از مدعیات خود عقب خواهد نشست."
در پاسخ به این ظهار نظر ایشان تنها یک جمله را عرض می کنم که آقای علوی تبار از پیش فرضی درست استدلالی غلط برداشت نمودید.
اینکه جامعه ایران جامعه مذهبی است امری است کاملا صحیح و پذیرفته اما بر چه اساسی از این پیش فرض شما گمان بردید که جامعه ایرانی خواهان ایفای نقش جدی دین در عرصه تحولات کشور است؟
مگر همین جامعه نیست که با تمام توان در حال مبارزه با نمادهای دین حکومتی است؟مگر جامعه ایرانی نیست که ابداعات عجیب و غریبی در دین حکومتی پدید آورده چرا که باور دارد حوزه حکمرانی دین حکومت نیست و این تلاقی غلط تبعات دهشتناکی به بار آورده است؟
نیورهای سکولارها بر این باور هستند که دیگر نیاز به ارتداد دین نیست و حذف دین مقوله ای دگر است.ما باید دین را با انتقالی صحیح به حوزه خصوصی افراد ببریم تا حوزه حکومتی فارغ از این عنصر تاثیر گذار باشد.
نیروهای سکولار باید برای بیان عقاید و آرایشان به صحنه بیایند و چه بهتر که متحد و یکپارچه گردند که طیف وسیعی از فعالان اجتماعی و سیاسی بر این مسیر باور مند هستند.این اتحاد در پس پرده شکل گرفته تنها باید به آن نمود عینی داد و به عرصه آمد .پرده را را کنار زد و اعلام حضور کرد.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

امام :

بعد از من كسي خواهد آمد كه پرچم را به دست حضرت مهدي خواهد داد

http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=167&catid=42

خادم امام:

امام تعيين كرده است كه جمهوري اسلامي بايد باشد و با اين رهبري، انشالله اين انقلاب به قيام جهاني ملحق مي‌شود

http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=167&catid=42

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts