۱۳۹۰ تیر ۱۴, سه‌شنبه

ورق بازی تغییر کرد... خامنه ای در ظاهر حمایت می کند و در باطن سپاه حمله می کند

روند تحولات هر روز شمایلی نوین به خود می گیرد.چند وقت پیش بود که پس از نزاع علنی خامنه ای و احمد ینژاد پیرامون وزیر اطلاعات موضع گیری افراد پیرامون جریانی بنام جریان انحرافی آغاز گشت. از امامان جمعه گرفته تا نمایندگان مجلس ، از مشاوران رهبری در این ور آور تا نماینده ولایتشان در سپاه ، از پیاده رو های نظامشان تا مداحان همه و همه اعلام برائت از چنین جریانی جستند و آن را تهدیدی جدی تلقی نمودند.شعار مرگ بر مشایی  سر داده شد و از اجنه و ابلیس و شیطان مدد جستند و اقدام به بازداشت نزدیکان این جریان نمودند.
اما گویی این بازی چندان مطابق میل حضرات کودتاچی پیش نمی رفت .به عبارتی جریان انحرافی با زیرکی در حال مظلوم نمایی عجیبی بود. به طریقی کوشید تا نشان دهد که توان تغییر معاون یک وزارتخانه را هم ندارد و این امر ساده نیز بنام جریان انحرافی از دولت سلب گردیده و سر همین معاون کار تا استیضاح وزیر نیز پیش رفت.
اما وقتی روند بازی چندان بر وفق مراد نگشت و احساس پیروز ی منحرفین در نزاع در حال قالب شدن بود گویی از روز گذشته بازی جدیدی رقم خورده است.بازی که در آن از سیاست هویج و چماق سابق یا همان دستکش مخملی و چدنی خامنه ای استفاده می شود.
اگر خاطرتان باشد در زمانی که اوباما پیام سال نو را برای خامنه ای فرستاد وی در مشهد اعلام نمود که این دستی که به نشانه دوستی دراز شده دارای دستکش مخملی است که در آن دستی چدنی قرار دارد.(نقل به مضمون)در این حالت بود که خامنه ای روز گذشته در جمع فرماندهان سپاه با قاطعیت اعلام نمود که مواضع پیرامونی احمد ینژاد هیچگاه در جایگاه دشمن نظام نیست و هیچ قرابتی با جریان اعتراضی 88 نداشته وندارد و این تنها اختلاف نظر است و مسولین نباید به این اختلافات دامن بزنند.و با زبان بی زبانی کوشید تا بگوید که  من مخالف برخورد با این مجموعه نوظهور هستم.اما در باطن گویا حوادثی دیگر رقم می خورد.امروز سردار جعفری فرمانده سپاه در مصاحبه ای با مهر اعلام کرد که سپاه ضابط قضایی برخورد با جریان انحرافی است.و دستگاه قضا  از سویی خط قرمز کشیدن را امری باطل پنداشت و اعلام نمود به هیچ قط قرمزی از این دست پایبند نیست و چیزی نگذشت که خانم اردکانی از نزدیکان بقایی نیز بازداشت شد.
مجموعه این رفتارها نشان می دهد که گویی خامنه ای به این باور رسیده که به مانند تیم مشایی احمد ینژاد باید بازی کند یعنی به همان سان که در ظاهر از ولایت فقیه حمایت می کنند در باطن آن را می زنند اینان نیز می بایست در ظاهرا دعوت به وحدت و همراهی با دولت کنند و در باطن مقتدرانه جریان انجرافی را قلع و قمع نمایند.
نزدیکی سپاه به برخی از اصلاح طلبان حکومتی نیز شاید بتواند در همین مجموعه تلقی گردد.اما با نزدیک شدن به انتخابات تنور رخدادها نیز داغ تر می شود و باید در انتظار برخورد های خاص تری در روزهای آتی باشیم.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

جالبه از 4 نفری که از فیلتر پیچیده حکوت برای انتخابات 88 تایید صلاحیت شدند االان دو نفرشون که سران فتنه هستند یک نفر جریان انحرافی و اقا محسن هم که قاچاقچی سیگار و...حالا این 4 نفر مثلا ادمهای صلاحیت دار بودند از اینجا نتیجه می گیریم که وضع سایر ادمهای جامعه به مراتب بدتره ای وای
این هم از حکومت ولایت فقیه که ادم سالم نداره

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts