۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

تنش ها علنی تر و شکاف ها عمیق تر می شود... هاشمی و حسن خمینی و ناطق نوری در نماز جمعه حاضر نشدند.

در طول این سی سال هر گاه رهبر جمهوری اسلامی خطیب نماز جمعه می گشت تمامی مسوولین با هر درجه و پست و مقامی در نماز جمعه شرکت می نمودند .امروز در نماز جمعه 15 بهمن خامنه ای در حالی حاضر شد که از چند روز پیش طبق معمول دفعات پیشین نیروهای خود جوش مردمی که تعریفشان برای ملت محرز گشته به مراسم آورده شده بودند .این مراسم که در دهه فجرشان برگزار می گشت دارای اهمیتی بیشتر بود و به مناسبت وضعیت خاص داخلی و شرایط ملتهب منطقه ای به مراتب بر اهمیت این خطبه ها افزوده شده بود .
اما عدم حضور برخی چهره های مطرح جمهوری اسلامی از قبیل هاشمی رفسنجانی ،سید حسن خمینی ،ناطق نوری خبر از میزان اختلاف فزاینده ای در درون نظام می دهد.خامنه ای  در نماز امروز کوچکترین اشاره ای به رخدادهای داخلی اعم از برکناری وزیر راه نزاع های تند دولت و مجلس ،نامه احمدی نزاد که طی آن روسای قوا و مجمع تشخیص مصلحت را به شدت مورد حمله قرار داده بود ننمود و باز هم به مانند دفعات پیشین به حمایت از رفتارهای دولت پرداخت .وی در بیشتر زمان خطبه های خود به رخدادهای منطقه پرداخت و تلاشی مضاعف به خرج داد تا بگوید که ایران و انقلاب اسلامیش عامل این تغییرات منطقه ای هستند و در پایان نیز با پیامی به زبان عربی نقش رهبری خاور میانه ای برای خود قائل گشت.
اما ایشان فراموش کرد که ظاهرا نقش رهبریش در داخل به شدت زیر سوال رفته و دگر آن وضعیت پیشین را ندارند.حتی در نماز جمعه ی پر خشونت 29 خرداد 88 که اختلافات عظیمی وجود داشت باز هم جمع اعضا نظام جمع بود .اکنون وضعیت به چنان وخامتی گراییده که اینچنین علنی مرزها جدا می شود .هاشمی چند روز پیشتر از اصرار بر مواضعش سخن گفت و رسما نزاع درونی را وجهه ای برونی بخشید.از سویی دیگر تا چند هفته دیگر مدت ریاست مجلس خبرگان نیز به اتمام می رسد و جنگی دگر در راه است.
سخنان امروز خامنه ای نشان داد که جمهوری اسلامی هر روز بیشتر به ورطه سقوط نزدیک تر می شود و در تلاشی ابلهانه کوشید تا موضوع را از رخدادهای داخلی به جریانات منطقه ای برساند.خامنه ای امروز در نماز جمعه وزرن خویش را به شدت کاهش داد،وزنی که شاید خود هنوز بدان باور نیافته است.

5 نظرات:

ناشناس گفت...

با سلام حتما دوستان هم این ایده رو دیدن، یا میتونن داشته باشن .. اینو
رو نت دیدم، محض اطلاع
_________________
بهترین کاری که الان جنبش سبز و رهبران آن میتوانند انجام دهند و بازی دو
سر برد خواهد بودو اعلام تظاهرات برای حمایت از انقلاب مردم مصر و تونس
است بدون اینکه ربطی به مسائل داخلی ایران داشته باشد.
حکومت یا مجبور است که این تظاهرات را تحمل کنند و جمعیت سبزها با نماد
های سبز به خیابان های بیایند و یا با آن باید برخورد بکند که انعکاس
گسترده ای در رسانه های منطقه خواهد داشت که حکومت ایران با حامیان
انقلابیون مصر و تونس برخورد خواهد کرد و دروغین بودن ادعاهای رهبران
ایران مشخص شد.
این بازی دو سر برد برای جنبش سبز است و نباید این فرصت را از دست داد

ناشناس گفت...

سلام, چقدر خوشالم که بازبعد از مدتی مطالب پربار شما را در بالاترین میبینم. سرافراز و پاینده باشید!

ناشناس گفت...

حرومزاده تو کیه ملتی که از طرفشون صحبت می کنی. اون پیرمردهای هفتادساله ای که دیروز تو سرمای صفر درجه خودشون رو با هر بدبختی به نماز رسونده بودن ملت نیستن. تو قماش بی ناموس تو ملتن ؟

ناشناس گفت...

در جواب این ناشناس بالایی باید بگم که بله آن پیرمردهای بدبخت اکثرشان فقط از ترس احمقانه به قول خودشان 'آخرتشان" در اینجور مراسم کثیف شرکت میکنند و فکر میکنند که از این طریق توشه ای !! برای آخرتشان خواهند داشت و بخاطررهبر الدنگ تو و نظام کثیف جمهوری اسلامی نمی آیند در نماز جمعه کذایی شما ساندیس خورها شرکت کنند. حرامزاده هم خودتی و رهبرت و ریس جمهورت!

ناشناس گفت...

محض اطلاع این حرومزاده ای که نظرشو با عبارت حرومزاده شروع کرده بگم این بابا هیچکس ملت نیست، خود ملته، امثال شما بی ناموسها هستید که باید به شنیدن حرفای این ملت عادت کنید.

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts