۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

آیا مهندس فردا بر آتش زیر خاکستر خواهد دمید تا شعله هایش در ۱۶ آذر و عاشورا نمایان شود

امروز سایت کلمه خبر داد که مهندس موسوی فردا اطلاعیه ای به مناسبت روز دانشجو خطاب به دانشجویان منتشر خواهد کرد.از سویی دیگر فراخوان هایی برای تجمعات دانشجویی روز 16 آذر در حال انتشار است . روند چند ماهه اخیر و موضع گیری ویژه مهندس موسوی در ماههای سپری شده سال 89 نشان از تاکتیک خاصی است که با سکوت، نزاع را به میان اصولگرایان به ظاهر متحد کشانیده و در آستانه اجرای هدفمند کردن یارانه ها که بارها و بارها به دلایل خاصی به تعویق افتاده سردرگمی و آشفتگی را بصورت کاملا عریانی در میان کودتاچیان به نمایش گذاشته است.
آیا با این اطلاعیه این سکوت و این تاکتیک تغییر خواهد کرد؟ و همگام با اجرای احتمالی هدفمند کردن یارانه ها و نزدیکی روز دانشجو و عاشورای به انتظار نشسته آیا می توان این آتش زیر خاکستر را دمیدنی دگر انتظار داشت؟
از آنجائیکه وضعیت اقتصادی فروپاشیده دولت کودتا توان ادامه راه بدون بهره بردن از پولهای بادآورده ملت از طریق هدفمند کردن یارانه ها را ندارد و ظاهرا مجلسیان تطمیع شده نیز مهر تاییدی بر برنامه پنجساله خواهند زد و بر اختیارات دولت خواهند افزود باید انتظار داشت که دولت کودتا بیش از این نتواند اجرای این طرح را که همانا منبع درآمد هنگفت کودتاچیان خواهد بود به تعویق بیاندازد و شاید همگامی این رخ دادها با یکدیگر  لزوم هشیاری فزاینده سبزها را نیازمند باشد.
نزدیکی 16 آذر و عاشورا دو مناسبتی که با برنامه ریزی صحیح و بدلیل وجود پتانسیل فراوان می توانند زمینه ساز حضوری دگر باره گردند .حضوری که اینبار شاید تداخلی نیز با اعتراضات اقتصادی ناشی از هدفمند کردن بیابد و هدایت صحیح این مجموعه چه بسا ملت را به سوی نیازی یکصد ساله سوق دهد ...باید ماند و دید مهندس فردا چه خواهد کرد...

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts