۱۳۹۱ فروردین ۱۹, شنبه

تقابلی دیگر از احمدی نژاد و خامنه ای ...لاریجانی خواستار ورود خامنه ای به نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها شد.

شرایط و وضعیت سال نود و یک شرایط و وضعیت بسیار خاصی گشته که از روزهای  آغازینش با طرح مسئله "فردوسی و نجات پیامبر"از سوی احمد ینژاد خبر از سالی پر تنش و سرنوشت ساز را می داد.این روند با جریان مرتضوی داغ تر شد تا اینکه امروز مسئله ای نوین بر مسائل پیشین اضافه گشت و آن جریان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بود .
امروز علی لاریجانی در نامه ای از خامنه ای خواسته است که پیرامون تخلفات احمد ینژاد در اجرای ناقص این طرح و حذف بخشی از یارانه ها و عدم هماهنگی دولت با مجلس پیرامون اجرای این طرح شخصا وارد شوند.
حال با توجه به رفتار پیشین لاریجانی می توان چند احتمال را در نظر داشت :
1-اول اینکه لاریجانی شخصا این روند را رقم زده و برای اینکه مسولیت را از دوش خویش باز کند این توپ را به میدان رهبرش شلیک کرده تا این جریان میان خامنه ای و احمدی نژاد بعنوان دو بازیگر اصلی حل و فصل شود نه در مجلسی که ریاستش با لاریجانی است.اما این فرضیه چندان با شخصیت وی تطابق ندارد .به عبارتی لاریجانی بدلیل شخصیت غیر مستقلی که داشته و دارد توان انجام چنین کاری را ندارد.
2-دومین حالتی که می توان متصور بود این است که لاریجانی با فرمان رهبری وارد این جریان گشته است.به عبارتی خامنه ای برای اینکه در حرکتی قاطعانه در مقابل جریان احمدی نژاد بایستد و همچون چند بار پیشین ترمز این قطار پر سروصدا را بکشد از طریق لاریجانی اقدام به این عمل نموده است تا وی در نامه ای رسمی و رسانه ای از شخص رهبر درخواست دخالت در این موضوع را نماید و خامنه ای با حضور قاطعانه و دستوری خود در این جریان موجبات عقب نشینی احمدی نژاد را یکبار دیگر همچون دفعات پیشین (جریان مصلحی و مشایی) رقم زند واز طرفی نیز هم یکبار دیگر وجهه مقتدری از خود به نمایش بگذارد و لاریجانی را نیز وجه و شخصیتی بهتر ببخشد .
3-اما حالت سومی را هم می توان متصور بود که در صورت صحت این فرضیه و ورود خامنه ای شرایط به گونه ای دیگر رقم بخورد و احمدی نژاد که نشان داده از روزهای آغازین سال نو در پی ایجاد بحران و تنش هست از این جریان بحرانی عظیم بسازد و تن به خواسته رهبری ندهد و به گونه ای خاص و از جنس خودش در مقابل این فرمان قاطعانه ایستادگی کند تا هم وزنی از خود به نمایش گذارد و هم وزن طرف را بکاهد .
به  هر حال ورود خامنه ای به این جریان می تواند سرآغاز و نقطه عطفی جدید در تحولات سیاسی کشور گردد ...روزهای آتشینی در پیش است

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts