۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

آیا فرمان سقوط دولت کودتا از طریق بازار و موتلفه صادر گشته است؟

اعتصاب بازاریان تداوم می یابد و بازار تهران همچنان تعطیل است.بعد روانی این جریان به قدری سنگین است که بدون تبلیغات خاصی اغلب مردم عادی از آن مطلع گشته اند.امروز چهارشنبه 23 تیر نیز بازار طلا فروشان و چند بخش دیگر از بازار بزرگ تهران تعطیل است .این تعطیلی ها بر اساس شواهد موجود نه تنها در ظاهر امر تمام شدنی نیست بلکه به شدت در حال گسترش و همه گیر شدن است.اما سوالی که اینجا مطرح است اینست که آیا براستی بازار برای عدم پرداخت مالیات اینچنین یکدست عمل می نماید؟
سوالی که شاید پاسخ دادن بدان اندکی نیازمند زمان باشد اما تنها پاسخ قاطعانه ای که می توان بدین امر داد همین مسئله است که بی شک بازار بصورت هدفمند و جهت دار وارد این بازی شده است.حال سود و زیان تعیین شده در این بازی در کجا رقم خواهد خورد پاسخش را در روزهای آتی خواهیم گرفت .به عبارتی دستانی در کارند چرا که بازار در طول 31 سال فعالیت خود نشان داده که ذره ای از حاکمیت عدول نکرده و نخواهد کرد و این رفتار اخیر شاید در طول 31 سال بی سابقه بوده باشد و این وسعت اعتصاب و تداوم آن نشان می دهد که هدف تنها مالیات نیست .
آیا می توان دستان موتلفه را در بیرون این بازی دید؟آیا دستوری از بالا برای زمین زدن دولت کودتایی صادر گشته است؟آیا بازار و مشکلات اقتصادی که پاشنه آشیل این دولت است ابزاری گشته برای زمین زدن دولت نامشروع ؟و هزاران هزار سوال دیگر که می بایست در رفتار روزهای آتی بازاریان و موضع گیریهای جریان موتلفه آنها را کنکاش نمود.

2 نظرات:

ناشناس گفت...

مهم
سید حسن خمینی به دست سپاه به قتل رسید

ناشناس گفت...

با سلام
چرا باید عجیب بنظر بیاید و یا دستی در کار باشد. مسئله خیلی ساده است بازار در طول سی سال حکومت را پشت خود می دید و اعتراضی نداشت. امروز می بیند که حکومت دیگر منافعش را تامین نمی کند بنابراین برعلیه آن بلند می شود.
باید توجه داشت که کسی برعلیه حکومتی بلند نمی شود فقط برای اینکه آن را نمی پسندد بلکه هرکسی بدنبال منافع خود است. کسی که بخاطر آزادی می جنگد منافع خود را می خواهد و کسی هم که در مقابل مالیات هفتاد درصدی به اعتراض بلند می شود دنبال منافع خود است. وقتی دشمن هر دوی اینها مشترک است می توانند در مقاطعی با هم و در یک جبهه بجنگند و هیچ چیز عجیب و غریبی در آن نیست. تنها تفاوت در این است که هر کدام چه بهائی حاضر باشند برای این مبارزه بپردازند یکی ممکن است تا پای مرگ برود و دیگری وسط راه جا بزند.

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts